Jak działa transport w Norwegii
Państwa skandynawskie wyróżniają się w Europie czystością miast, wysoką stopą życia i przywiązywaniem olbrzymiej uwagi do kwestii bezpieczeństwa obywateli. Owo bezpieczeństwo dotyczy nie tylko porządku publicznego, niemniej jednak również zasad ruchu drogowego, za łamanie których na przykład władze Norwegii przewidują wysokie kary. Nie oznacza to jednak, że na terenie tych krajów nie jest rozwinięty transport. Wręcz przeciwnie. Norwegowie mogą pochwalić się jedną z najlepszych międzynarodowych sieci transportowych. Co ciekawe niesłychanie wielokrotnie kadrę kierowców stanowią tam osoby z Europy Środkowej, w tym Polacy. Jednym z głównych warunków, jaki należy spełniać, żeby wziąć udział w rekrutacji na stanowisko kierowcy, jest znakomita znajomość języka norweskiego. Wbrew pozorom nie jest to takie uciążliwe, gdyż nauka norweskiego przychodzi cudzoziemcom bardo prędko. Poza językiem następnym ważnym kryterium jest też orientacja w Europie. Dobry kierowca spedycyjny powinien choć w minimalnym stopniu znać topografię większych miast europejskich.
Należy pamiętać, że transport to specyficzna branża, w której liczy się terminowość. Zatem też właściciel firmy spedycyjnej nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia związane z tym, że kierowca zabłądził na trasie. Czasem w trakcie rekrutacji kierowców dokonuje się jeszcze testów geograficznych. Znajdują się w nich pytania w szczególności związane z lokalizacją poniektórych miejsc. Dodatkowym atutem kierowcy międzynarodowego będzie znajomość przepisów drogowych, jakie obowiązują w poszczególnych państwach. Pomimo tego, że na terenie krajów Unii Europejskiej przepisy są standaryzowane, to w poniektórych stolicach należy jeździć nieco inaczej. Niewątpliwie za takie umiejętności transport w Norwegii odwdzięcza się należytym wynagrodzeniem. Kierowcy samochodów ciężarowych nie mogą narzekać na własne zarobki, jakie średnio wynoszą około 8 tysięcy miesięcznie. Od tych kwot trzeba jednak odjąć pieniądze, jakie pracownik musi wydać na wyżywienie i inne dodatkowe wydatki.
Należy pamiętać, że transport to specyficzna branża, w której liczy się terminowość. Zatem też właściciel firmy spedycyjnej nie może pozwolić sobie na jakiekolwiek opóźnienia związane z tym, że kierowca zabłądził na trasie. Czasem w trakcie rekrutacji kierowców dokonuje się jeszcze testów geograficznych. Znajdują się w nich pytania w szczególności związane z lokalizacją poniektórych miejsc. Dodatkowym atutem kierowcy międzynarodowego będzie znajomość przepisów drogowych, jakie obowiązują w poszczególnych państwach. Pomimo tego, że na terenie krajów Unii Europejskiej przepisy są standaryzowane, to w poniektórych stolicach należy jeździć nieco inaczej. Niewątpliwie za takie umiejętności transport w Norwegii odwdzięcza się należytym wynagrodzeniem. Kierowcy samochodów ciężarowych nie mogą narzekać na własne zarobki, jakie średnio wynoszą około 8 tysięcy miesięcznie. Od tych kwot trzeba jednak odjąć pieniądze, jakie pracownik musi wydać na wyżywienie i inne dodatkowe wydatki.